2010-01-31

Drömmar

Idag känner jag mig riktigt nöjd med mig själv...har tvättat och städat heeeela dagen. Nya fräscha sängkläder med så det blir ett bad innan jag kryper till kojs ikväll :)

Imorgon är det ny månad igen, tiden verkligen bara springer iväg. Men Februari månad för med sig lite ångest för mig...Mamma och pappa åker till underbara Thailand på tisdag och ska vara borta i 3 låååånga veckor, så kommer sakna dem något enormt! Dessutom hade jag en hemsk mardröm i julas om en ny tsunami i Thailand och jag kunde inte hitta eller få tag på dem. Jag vet att jag antagligen är paranoid men det kändes så fruktansvärt verkligt och en obehaglig känsla har inte velat lämna mig sen dess. Så nu längtar jag till den 25 februari när dem kommer hem igen så jag kan slappna av och åka hem till Halmstad och krama dem!

Tankar på att flytta tillbaka till Halmstad igen har börjat ockupera min hjärna mer och mer på sistone...saknar min familj något oerhört. Och många av mina underbara vänner jag har haft här har flyttat ifrån Sveriges Jerusalem. Men beslutet är långt ifrån taget, det finns ju några nackdelar med att flytta med, och Cassie trivs ju så bra i skolan här med. Ja det är ett dilemma, vi får väl se vart man hamnar. Några vill att jag flyttar till Stockholm men det skulle kännas för långt bort från min familj....men ni är underbara som vill ha dit mig :)
Sen har Jönköping en speciell plats i mitt hjärta med, att flytta hit har varit ett av mina bästa beslut jag tagit då jag har utvecklats och vuxit något enormt sen jag flyttat hit. Även Casandra förvandlades från en blyg och rädd liten tjej till en tuff och stark vacker blomma. Önskar att jag vann på lotto så skulle jag bygga ett hus till mamma och pappa här och så skulle dem inte behöva jobba :) Visst är det underbart med drömmar ;)

Något i denna stilen kanske mamma?

1 kommentar:

  1. Tycker Stockholm låter som ett bra alternativ annars :) kan du inte köpa huset här till dem istället om du nu vinner på lotto? :)

    SvaraRadera