2009-09-21

Helgen!

Jaha då var det måndag igen och ny vecka! Måndagarna i familjen Emanuelssons liv innebär aktiviteter, min lilla tjej har ju både ridskola och scouter på schemat idag. Detta resulterar i att jag lagar mat på förmiddagen så det bara är o slänga in i mikron när vi kommer hem från stallet, för o hinna få i oss lite mat innan scouterna. Men det brukar ju gå bra :)

Helgen har varit lugn, i lördags va vi upe tidigt och åkte iväg till Vissmålen som hade sin 4h-dag. Fyndade rejält då jag inhandlade en fin vinterjacka, en gympatröja och en fin tunika till Cassie för totalt 30 riksdaler. Sedan åkte vi en sväng till huskvarna mrknad där Cassie fick träffa scooby-doo, jag försökte envist intala Casandra att det var den riktiga scooby men icke, hon lät sig inte luras utan förklarade för mamma att det bara är en människa som har en dräkt på sig! Både jag och min prinsessa fick varsinn kram av scooby iaf och Cassie målade en fin teckning för att vara med och tävla om en film. Resten av eftermiddagen spenderade Cassie hos sin kille Lucas och jag åkte bort till hyresvärden och fick avnjuta en god lunch och nybakade kakor till fikat.

Casandra har för övrigt börjat gå i mammas fotspår och inlett sin säljarkarriär med att sälja jultidningar, så om ngn är sugen på o beställa ngt så slå en pling :)

Ne om man skulle ta o slänga in en maskin tvätt kanske och se om Sessan vill komma in o mysa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar