2010-03-26

Jönköping i mitt hjärta

Sitter här i en extrem kaos av flyttkartonger och nedskruvade möbler....inte roligt! Men nu är det bara 1 natt kvar sedan lämnar vi mitt kära Jönköping...snyft. Även om det ska bli kul att flytta hem igen så är det extremt tufft att lämna Jönköping. Nästan 5 år har vi bott här nu, och även om livet inte har varit en dans på rosor här så har denna staden "läkt" mig. När vi flyttade hit 2005 så var jag en blyg och osäker tjej, som en grå liten mus. Men eftersom jag stod här helt själv med min dotter var jag tvungen att försöka förändra mig, vilket jag gjorde och nu känner jag mig istället som en stark och självsäker kvinna som vet mitt värde. Jag har lärt känna mkt nytt folk här, en del är vänner för livet medans andra har fyllt en mening i mitt liv under en period och stannar kvar som ett fint minne istället. Folk förändras och man glider ifrån varandra men minnet av den roliga tid man haft tillsammans finns alltid kvar.

Men nu är det dags för mig att ta nästa avfart i livet och se vilka spännande saker det för med sig!

Jönköping always in my heart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar