2010-03-10

Rörigt

Då var man nyss hemkommen från läkaren...300 spänn fattigare, grrrr!
Pratade med en sjuksköterska tidigare idag som vart väldigt orolig över min hälsa när hon hörde mig kippa efter luft i luren och hostan rasslade som en skallerorm i hennes öron....hon föreslog först akuten då d inte fanns några lediga tider kvar på vårdcentralen men NEJ TACK....Jag sätter mig INTE på akuten i flera timmar för att få höra att d bara är ett virus. Men hon envisades iaf med att jag då skulle åka in till jourcentralen ikväll o kolla så d inte var lunginflammation. Och nej det var inte lunginflammation, "bara" en kraftig luftvägsinfektion.
Så fick ngn medicin jag ska inhalera för att få lättare att andas....och sen var d även; Linda vännen, du förstår väl att du måste sluta röka nu! Du måste åka in och kolla din lungkapacitet med!! sa hon med en liten allvarlig blick.
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, jag veeeeet och jag skaaaa hehe. Nej men allvarligt nu ska jag fasen försöka igen, för min egen skull denna gången. Inte för att vissa tjatar på mig, hotar att inte komma om jag inte slutar osv osv. Detta är ju faktiskt andra pekpinnen som tryckts upp i fejjan på mig inom loppet av några få veckor. Sen väntar operationen snart med.....suck!

Ja vad säger man, what to do.....ja denna resa som började 25 februari har lärt mig att dem människor du alltid trott skulle finnas där speciellt i detta läget, finns inte där...men däremot finns dem som du kanske inte trott skulle stå där vid din sida och kämpa för och med dig! Gud vad rörigt det blev men ni förstår säkert. Någon har gjort mig grymt besviken och valt att sticka huvudet i sanden ist för att face the facts and ride out the storm with me! Jag vet att jag talar i gåtor nu, men ett fåtal vet vad jag pratar om och ni andra får helt enkelt fråga mig.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar