2009-07-05

Ångest, kärlek och hönsig!

Jag känner återigen att jag har väldigt mkt saker som jag vill skriva om, känns som det kommer bli ett långt inlägg idag!

Jag kan ju börja med att jag har en sån otrolig ångest.....igår föll jag för frestelsen. Den bara låg där och viskade till mig; Taaaa miiiiig, ta mig nu, stoppa in mig i munnen haha, nej riktigt så var det kanske inte men jag gjorde det, jag bröt av en rad på chokladkakan och njöt tills ångesten kom krypande. Nu jävlar är det skärpning igen!!
Vikten verkar ha stannat upp lite nu är väl den jäkla chokladens fel haha men slutresultatet efter en vecka är -3 kg och -10 cm runt magen. Känns helt okej faktiskt! Fortfarande ingen cigg heller så det känns bra :D

Idag är det sista söndagen som 29åring, nästa söndag har jag välkommnat vuxenvärlden med öppna armar! Mamma och pappa kommer hit antingen torsdag eller fredag. Dem kommer hem från Österrike imorn och med familjen Emanuelssons vanliga tur så har såklart deras kylskåp gått sönder. Så tyvärr inte så roligt för dem att komma hem och behöva ta itu med det med en gång, förhoppningsvis är det något som går att fixa och inte kostar allt för mycket pengar.

Casandra har träffat en ny kille, och hör o häpna en stockholmare dessutom hehe! Hans farfar har en sommarstuga här ute och nu var hans son med familj på besök. Träffade dem i fredags kväll när jag skulle gå min vanliga runda o Cassie på cykeln som vanligt. Casandra och Noel klickade direkt så det bestämdes att när vi var på väg tillbaka från rundan skulle hon stanna där och leka en stund. När jag senare kom och hämtade henne hade dem tydligen haft värsta middagsdejten berättade Jessica, Noels mamma! Dejten avslutades med en puss och kram och en ny dejt igår.
En väldigt trevlig familj måste jag säga, och pojken var så söt med sin otroliga stockolmsdialekt haha. Tyvärr åkte dem vidare till västkusten idag men ska komma tillbaka igen senare i sommar :)

Idag åker även min bror till Hultsfred och alla som känner mig vet vilken hönsmamma jag är, men dessutom är jag också en hönssyster om man kan säga så. Är alltid lika orolig varje år när min bror är där....ja jag vet att han blir 27 i år men ändå!
Storasystrar får vara oroliga!!!

Ne nu ska jag ta en kopp kaffe till, får fortsätta skriva senare :) Love ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar