2009-07-14

Vänner!

Jaha då var det tisdag idag då....håller på och tvättar och väntar på finbesök av Emmiz här!
Två stycken nyfyllda 30åringar ska sitta här på kafferep i eftermiddag haha.

Har funderat en del på vänskap senaste 2 dagarna...jag har några vänner som jag umgås med i perioder, några som det har uppstått tjafs med och en lång tid har gått och sedan har vi hittat tillbax till varandra. Några få där kontakten har blivit glesare och glesare och till slut upphört.
Sedan har jag Ida som jag ser som en lillasyster till mig...vi har ALDRIG bråkat eller tjafsat om något, vi hörs inte varje dag och ibland inte ens varje månad men det går aldrig mer än 2 månader mellan samtalen.
Jag har även Tommy som ger goda råd och alltid lyssnar och stöttar!
Sedan har jag min allra bästa vän i världen som jag givetvis har en regelbunden kontakt med i princip varje dag! Han skäller dock på mig ibland och jag kan ibland tycka att han är jävligt tjatig när d typ gäller cigg haha MEN är det inte så vänskap ska vara egentligen? Man ska kunna skälla på varandra om det är befogat, vilket ja hur jobbigt det är är att erkänna det så har det varit befogat haha! Men man respekterar också varandras beslut och finns där oavsett för varandra. Jag litar på min vän till absolut 100% och han läser mig som en öppen bok.
Och min slutsats i det hela är iaf att jag har kanske inte har en jättestor vänskapskrets men jag har dem få i världen som är unika och dem bästa :)

Så tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar