2009-07-02

Hej alla glada!

Idag var det nära att jag skippade träningen, har varit sjuuukt varmt här så jag sköt på den hela tiden...

Var inne på mina favoritloppisar idag, till den ena kom vi typ 1,5 timme efter den hade öppnat så där var rätt lugnt dock inga fynd. Vidare körde vi till den absoluta favoritloppisen. Kom fram 13,56 och fick en chock!!!! Total folksamling, folk stod i kö för att komma in och det var verkligen inte lite folk. När dem sedan kl 14,00 öppnade så puttades o trängdes dem för att komma in och för att vidare sedan springa genom till möblerna, heeelt sjukt. Jag skrattade som fan!

Vi kom hem och jag fixade färdigt halsbandet som min bästa vän ska få, skulle varit en överraskning men han kan ju givetvis läsa mig som en öppen bok så han vet att det är ett halsband dock inte hur det ser ut...så får väl se om jag kan hålla käften om det dem återstående 2 veckorna som e kvar tills han kommer!

Vid sextiden åkte vi hem till Mirka där vi blev bjudna på lax och en god bulgursallad, fettsnål givetvis ;) Jag som i vanliga fall inte tycker om lax tyckte att det smakade gott nu när man inte kan äta vad som helst. Strax innan vi skulle gå kom Mirkas andra hälft hem med cigg...Cassie smet ut för att prata med Emil medans jag sa hejdå till Mirka och hennes två små änglar. När jag kommer ut så försöker Emil bjuda mig på en cigg, jag tackar nej och säger att jag har slutat. Han skrattar lite och säger jaja men ta en ändå...och Linda säger stolt nej tack det är bra :D
Då ropar Cassie stolt till Emil hahaha du e skyldig mig en tia. Haha visade sig att dem slagit vad och ´min underbara dotter litade stenhårt på att jag inte skulle ta en cigg. Så jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv nu när dag 4 lider mot sitt slut och fortf inte rört en cigg.

På vägen hem brottades jag med mitt samvete om att jag faktiskt inte hade fått tummen ur och gått min runda eller gjort mina situps idag. Så slängde in grejerna, bytte om till träningskläder och på med Cassie på cykeln och gick. Och när jag kom hem gjorde jag 60 situps, 10 extra som straff för att jag nästan struntade i det idag! Men nu mår jag utmärkt igen och samvetet är rent!

Carpe diem mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar