2009-06-05

Dietist, Richard och 2 pojkar

Jaha då var det fredag igen...helt sjukt vad tiden går snabbt :)
Idag var jag med Mirka hos dietisten där det gavs råd om kost, motion och andra vanor. Givetvis kom meningen ;-Ja så e det ju rökning med! Jag och Mirka tittade på varandra och började skratta..Måste ju sluta alltså, jag röker ju inte lite nuför tiden heller :S
En vän till mig berättade att rökning även påverkar ryggen, jag som jämt har ont...men nu är d ju inte BARA pga rökningen men den bidrar ju med givetvis!

Efter besöket hos dietisten (där jag faktiskt plockade med mig ett sluta röka kort) så åkte vi in till stan, va på Claras och fikade för att sen gå vidare till Telia och världens bästa Richard :)
Richard var för er som inte vet min chef på mitt första jobb i Jönköping! En chef som Richard borde alla få ha, en otroligt inspirerande och positiv människa. Han blev lite som en storebror för mig, ett otroligt stöd i mitt liv under min första tid i Jönköping.
Iaf så var han lika glad och trevlig som vanligt och löste det som skulle lösas åt Mirka. Sen bar det hemåt!

Cassie kom hem från skolan vid 13 och jag såg direkt att ngt inte va okej när hon klev av bussen, hon tittar bakåt där 2 killar hånflinade lite åt henne. När vi gick mot huset berättade hon att det var dem 2 pojkarna som alltid retar henne på bussen och även försöker hindra henne komma med den. Så med snabba steg slängde jag in hennes ryggsäck i huset och sedan tog vi bilen och körde efter dem. Väl ikapp körde jag ner rutan och sa till pojkarna att genast sluta upp med att ge sig på Casandra och att man minsann inte beter sig på d viset. Slutade min väldigt milda utskällning med att säga att jag hoppas att dem nu låter henne vara så jag slipper ta detta med deras föräldrar. Dem nickade och vi får väl se om det hjälpte...

Klockan 17 var det dags för det tredje kalaset på 2 veckor för Cassie men nu tror jag nog att det ska va lugnt på kalasfronten ett tag..

Ikväll har vi myst framför tvn och tittat på talang 2009 och nu sover min lilla docka :)

That's all for today people

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar