2009-06-28

This is it!

Nu är även denna helg slut och nästa vecka kliver vi in i Juli som är en fantastisk månad måste jag säga! Nej absolut inte för att jag fyller år, hur kan ni tro ngt sådant ;)

Igår var en rätt slapp dag, tvättade lite och sedan vart vi bjudna på middag hemma hos Mirka, mkt god mat och trevligt sällskap!

Idag var vi på en privat loppis men där fanns då inget att fynda inte. Vidare in till överskottsbolaget där jag inhandlade nödvändiga varor till min diet jag har börjat med. Nu jä*lar säger jag bara, ställde mig på vågen imorse och resultatet var inte något glädjande...så nu är det allvar kära vänner. Inte nog med detta så pratade jag också med min mycket nära vän Tommy i förmiddags där samtalsämnet kom in på rökning och vilket resulterade i att jag oxå bestämde mig för att sluta röka...ojoj hur ska detta gå! Jag har lite drygt ett halvt paket cigg kvar så dem ska jag göra slut på sen är det finito!!!! Detta kommer alltså innebära följande 2 veckor, ingen Coca cola (jag gråter redan, snyft), inget kött, inga potatis, pasta,ris osv osv. Jag får allt hålla till godo med mina naturdiet soppor och shake. Även sallad och frukt har jag tillåtit mig själv. Men oxå inga cigg, däremot har jag bestämt att det är tillåtet att snusa så inte Cassie ska få leva med en mamma från helvetet i 2 veckor haha skämt åsido. Men this is it mina vänner nu SKA jag fixa detta!!!

Annars har vi varit på stranden i axamo nu på kvällen var mycket trevligt och skönt. Så idag som först har jag tagit det första doppet för i år, skäms på mig, e ju slutet av juni nu...

See u 2morrow

2 kommentarer:

  1. Du är duktig, du klarar detta! Lägg en liten peng i en burk varje dag för cigaretterna så köper du nåt riktigt fint till dig själv sen! Ett sånt kakfat som du vill ha kanske?

    SvaraRadera
  2. Haha ja börjar dock redan få ångest när jag ser hur lite cigg som finns kvar i paketet :S

    SvaraRadera