2009-06-03

Välkommen!!

Jaha, eftersom jag själv klagar på att många är så dåliga på att uppdatera sina bloggar så fick jag uppmaningen att starta en själv, så here we go!
Denna blogg kommer inte inrikta sig varken på mode, inredning eller någon annan spec. grej, utan den kommer helt enkelt handla om min och Casandras vardag. Så vi får väl se om någon kan finna det av intresse haha.

Som jag sa tidigare så har jag framfört lite klagomål till mina bloggvänner att det uppdateras alldeles för lite...så jag känner absolut ingen press att jag måste vara duktig och uppdatera ofta, nej då inte alls hehe.

Idag har min prinsessa iaf varit i skolan efter att ha varit hemma igår och sörjt sin avlidna kanin, vi hade en liten begravning igårkväll med Puh's (kaninen) familj och närmsta vänner.
När Puh gick bort i måndags var Casandra helt förtvivlad och bara grät, jag försökte lugna henne med att han har det bra uppe i himlen med gammelfarmor och gammelfarfar MEN då blev hon mer ledsen och sa gråtandes ;- Men mamma, dem har ju ingen buuuuuuur där uppe i himlen!!
Kände mig hemsk som riktigt fick bita mig i läppen för att inte skratta, men förklarade att i himlen behövs ingen bur utan där får kaninerna springa fritt på ängen osv osv....detta lugnade henne som tur var :)

Tro nu inte att jag är en djupt troende människa för mitt lilla utlägg om himlen, men vad gör man inte för sina barn OCH vad vet jag det kanske finns en himmel med ett paradis som väntar på oss efter döden!

Det var väl allt för stunden kära vänner!

Carpe diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar