2009-06-08

Spindelfeber?!

Idag började dagen jättebra med att jag var fylld av energi och motivation för att ta en riktig ordentlig städning här hemma. Började med o rensa lite på nedervåningen, städade klädkammaren och tvättade. Gick till slut på kartongen men sommarkläder och började rensa bland vad som används och vad som inte används. Väl nere i slutet av lådan med bara några ynka plagg kvar såg jag ngt som rörde sig. En SPINDEL!!!! Och den va inte liten, kroppen va iaf en 2 cm och sen benen upptill. Jag sprang skrikandes ner för trappan, kedjerökte 3 cigg medans tårarna sprutade :(
Smsade med en vän som tipsade mig om att spruta hårspray på odjuret, det funkade inte....den bara sprang o gömde sig hela tiden. Och skakandes och med tårar som nästan förblindade min syn så var ju inte jag särskilt pricksäker :S
Till slut kom jag iaf på att jag kunde ta på mig stövlar och hoppa i kartongen för då skulle den säkert mosas, och ja jag lyckades. Hade det funnits en dold kamera när jag skrek, grät och hoppade som en galning i denna kartong så hade jag säkert vunnit första pris i pinsamhet. Men jag kan inte hjälpa det, jag är så jäkla rädd för spindlar....

Efter detta energikrävande dödande av spindeln så börja jag frysa och blev sjukt trött...så efter att ha haft möte i skolan och sedan kommit hem så har jag legat i soffan och skakat av att jag fryser och känner mig helt utmattad....jag tror faktiskt att jag har lite feber tom. Och allt är spindelns fel!!!!!!

Blir sängen tidigt för mig ikväll!

Kram på er alla ute i cyberspace


Linda against the spider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar